How to Return a Product

Contact Customer support:”+8809678187666” to return a product, our team will pick up the product from your location.

Returns Policy:

  • If your product is damaged, defective, incorrect or incomplete at the time of delivery, please raise a return request to customer care. Return requests must be submitted within 24  hours for Delivery.

Valid reasons to return an item:

  • Delivered product is damaged (i.e. physically destroyed or broken) / defective.
  • Delivered product is incomplete (i.e. has missing items and/or accessories)
  • Delivered product is incorrect (i.e. wrong product/size/color, fake item, or expired)
  • Delivered product does not match the product description or picture (i.e. product not as advertised)

Refunds Policy

Issuance of Refunds
1. The processing time of your refund depends on the type of refund and the payment method you used.
2. The refund period/process starts when Vroom has processed your refund according to your refund type.
3. The refund amount covers the item price and shipping fee for your returned product.

Refund Types
Vroom will process your refund according to the following refund types
1. Refund from returns – Refund is processed once your item is returned to the warehouse and QC is completed (successful).
2. Refunds from canceled orders – Refund is automatically triggered once cancelation is successfully processed.
3. Refunds from failed deliveries – The Refund process starts when the item has reached the warehouse. Please take note that this may take more time depending on the area of your shipping address.

Payment Method Refund Option Refund Time
Debit or Credit Card Debit or Credit Card Payment Reversal 10 working days
Equated Monthly Installments Debit or Credit Card 10 working days
Rocket (Wallet DBBL) Mobile Wallet Reversal / Rocket 7 working days
Nagad Mobile Wallet Reversal / Nagad 5 working days
DBBL Nexus (Online Banking) Card Payment Reversal (Nexus) 7 working days
bKash Mobile Wallet Reversal / bKash 5 working days
Cash on Delivery (COD) Bank Deposit 5 working days

Note: Maximum refund timeline excludes weekends and public holidays.

Modes of Refund Description
Bank Deposit The bank account details provided must be correct. The account must be active and should hold some balance.
Debit Card or Credit Card If the refunded amount is not reflecting in your card statement after the refund is completed and you have received a notification by Vroom, please contact your personal bank.
bKash / Rocket / Nagad Mobile Wallet Similar to bank deposit, the amount will be refunded to the same mobile account details which you inserted at the time of payment.

গ্রাহক সহায়তার সাথে যোগাযোগ করুন: “+8809678187666” একটি পণ্য ফেরত দিতে, আমাদের দল আপনার অবস্থান থেকে পণ্যটি তুলে নেবে।

ফেরত বেবস্থা:

ডেলিভারির সময় আপনার পণ্য ক্ষতিগ্রস্ত, ত্রুটিপূর্ণ, ভুল বা অসম্পূর্ণ হলে, অনুগ্রহ করে কাস্টমার কেয়ারে ফেরত পাঠানোর অনুরোধ জানান। ডেলিভারির জন্য 24 ঘন্টার মধ্যে রিটার্ন অনুরোধ জমা দিতে হবে।

একটি আইটেম ফেরত দেওয়ার বৈধ কারণ:

  • বিতরণ করা পণ্য ক্ষতিগ্রস্ত (যেমন শারীরিকভাবে ধ্বংস বা ভাঙা) / ত্রুটিপূর্ণ।
  • বিতরণ করা পণ্যটি অসম্পূর্ণ (যেমন আইটেম এবং/অথবা আনুষাঙ্গিক অনুপস্থিত)
  • বিতরণ করা পণ্যটি ভুল (যেমন ভুল পণ্য/আকার/রঙ, জাল আইটেম, বা মেয়াদ শেষ)
  • বিতরণ করা পণ্যটি পণ্যের বিবরণ বা ছবির সাথে মেলে না (অর্থাৎ পণ্যটি বিজ্ঞাপন হিসাবে নয়)

রিফান্ড নীতি

ফেরত প্রদান
1. আপনার অর্থ ফেরতের প্রক্রিয়াকরণের সময় নির্ভর করে অর্থ ফেরতের প্রকার এবং আপনি যে অর্থপ্রদানের পদ্ধতি ব্যবহার করেছেন তার উপর।
2. রিফান্ডের সময়/প্রক্রিয়া শুরু হয় যখন Vroom আপনার রিফান্ডের ধরন অনুযায়ী আপনার রিফান্ড প্রক্রিয়া করে।
3. ফেরতের পরিমাণ আইটেমের মূল্য এবং আপনার ফেরত পণ্যের জন্য শিপিং ফি কভার করে।

রিফান্ডের ধরন
Vroom নিম্নলিখিত রিফান্ডের ধরন অনুযায়ী আপনার রিফান্ড প্রক্রিয়া করবে
1. রিটার্ন থেকে ফেরত – আপনার আইটেম গুদামে ফেরত গেলে এবং QC সম্পন্ন হলে ফেরত প্রক্রিয়া করা হয় (সফল)।
2. বাতিল করা অর্ডার থেকে ফেরত – বাতিলকরণ সফলভাবে প্রক্রিয়া করা হলে ফেরত স্বয়ংক্রিয়ভাবে ট্রিগার হয়।
3. ব্যর্থ ডেলিভারি থেকে রিফান্ড – আইটেম গুদামে পৌঁছে গেলে ফেরত প্রক্রিয়া শুরু হয়। দয়া করে মনে রাখবেন যে এটি আপনার শিপিং ঠিকানার এলাকার উপর নির্ভর করে আরও সময় নিতে পারে।

মূল্যপরিশোধ পদ্ধতি রিফান্ড বিকল্প ফেরত সময়
ডেবিট বা ক্রেডিট কার্ড ডেবিট বা ক্রেডিট কার্ড পেমেন্ট রিভার্সাল ১০ কার্যদিবস
সমান মাসিক কিস্তি ডেবিট বা ক্রেডিট কার্ড ১০ কার্যদিবস
রকেট (ওয়ালেট DBBL) মোবাইল ওয়ালেট রিভার্সাল/রকেট ৭ কার্যদিবস
নগদ মোবাইল ওয়ালেট রিভার্সাল/নগদ ৫ কার্যদিবস
DBBL নেক্সাস (অনলাইন ব্যাংকিং) কার্ড পেমেন্ট রিভার্সাল (নেক্সাস) ৭ কার্যদিবস
বিকাশ মোবাইল ওয়ালেট রিভার্সাল/বিকাশ ৫ কার্যদিবস
ক্যাশ অন ডেলিভারি (সিওডি) ব্যাংক জমা

কার্যদিবস

 

দ্রষ্টব্য: সর্বাধিক ফেরত টাইমলাইন সপ্তাহান্তে এবং সরকারী ছুটির দিনগুলি বাদ দেয়৷